Administrativní balíček „ABS“
Cílem Servisní organizace SPL ČR je ulehčit poskytovatelům zdravotních služeb provozování lékařské praxe zejména v administrativní oblasti. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli zpracovat a poskytnout členům SPL patřičné materiály, vzory dokumentů a informace o administrativních povinnostech spojených s provozováním ordinace.
Při výběru a zpracování témat jsme brali v úvahu především pravděpodobnost kontroly plnění legislativních povinností. Zpracovali jsme pro vás „administrativní balíček ABS“ – nejdůležitější dokumenty, které byste měli mít.
Zřejmě nejčastěji se v ordinacích soukromých poskytovatelů zdravotních služeb objevují kontroly ze strany Státního ústavu pro kontrolu léčiv (dále jen „SÚKL“). SÚKL může kontrolovat zacházení s léčivy nebo zdravotnickými prostředky a v neposlední řadě i reklamu ve zdravotnickém zařízení. Poskytneme Vám potřebné dokumenty, informace a návody, jak správně postupovat, abyste měli tuto oblast v pořádku.
Povinnost zavedení systému BOZP je dána legislativou. Zaměstnavatel je povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky. Ačkoliv pravděpodobnost kontroly ze strany Oblastního inspektorátu práce (dále jen „OIP“) nebo orgánu ochrany veřejného zdraví, resp. Krajské hygienické stanice (dále jen „KHS“) není tak velká jako v případě SÚKLu, domníváme se, že tuto oblast je dobré mít v pořádku i s ohledem na možná zdravotní rizika, která jsou s poskytováním zdravotních služeb spojena. Smyslem a cílem systému BOZP je prevence před riziky spojenými s výkonem povolání. Každý zaměstnavatel je povinen zpracovat kategorizaci prací (dle § 37 – 41 Zákona č. 258/2000 Sb.). Máme pro vás proto připravenou nejen kategorizaci práce vč. ohlášení na KHS, ale i školení zaměstnanců, knihu úrazů a několik dalších dokumentů, které byste měli v rámci BOZP mít.
Kromě zpracování dokumentace BOZP a SÚKL nabízíme administrativní zajištění interního systému hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb, pokyny pro nakládání s odpady, instrukce jak pracovat se zdravotnickou dokumentací a další.
Nově k balíčku přikládáme požadavky odboru zdravotnictví Krajských úřadů/Magistrátu při kontrole poskytovatelů zdravotních služeb.
Cena pro členy SPL ČR:
10 200,- Kč (nejsme plátci DPH)
Pro zájemce – nečleny SPL ČR: více informací získáte u našeho administrátora.

Audit ordinací
V případě zájmu nabízíme audit administrativních a právních povinností lékaře. Výhodou oproti administrativnímu balíčku „ABS“ je bezesporu osobní přístup, respekt k odlišnostem jednotlivých ordinací se zaměřením na specifika právě Vaší ordinace. Kromě poskytnutí dokumentace „šité na míru“ nabízíme v rámci auditu školení personálu BOZP + PO, kontrolu veškerých smluv a vedení zdravotnické dokumentace.
Audit probíhá v rámci dvou návštěv, kdy při první návštěvě Vaší ordinace provedeme školení personálu v oblasti BOZP a PO + kontrolu plnění administrativních a právních povinností lékaře. Během zhruba 2 hodin, které tato úvodní návštěva zabere spolu projdeme ordinaci, vyplníme dotazník týkající se důležitých témat a oblastí, které je třeba mít při provozu lékařské praxe v pořádku.
Po této úvodní návštěvě si ponecháme zhruba 3 – 4 týdny na zpracování auditu a poté Vás navštíví jeden z našich právníků (resp. jeden z předních odborníků v ČR zaměřený na medicínské právo) a probere s Vámi problematické oblasti, popř. zodpoví Vaše dotazy. Kromě certifikátu o absolvování auditu obdržíte kompletní dokumentaci, která odpovídá současný legislativním požadavkům na administrativní vedení soukromé praxe praktického lékaře. Tato závěrečná návštěva trvá obvykle cca 2 hodiny.
Cena pro členy SPL ČR:
19 400,- Kč (nejsme plátci DPH)
V ceně není zahrnuto cestovné.
Pro zájemce – nečleny SPL ČR: více informací získáte u našeho administrátora.
